Saturday, March 27, 2010

Foodieboy bager ... bagning for tåber!


Jeg kan bare ikke bage .... det er et stort problem for mig at jeg synes at være ok i et køkken og så kikser det med bagningen .... har enda været på bage kursus hos Camilla Plum og lige meget hjalp det .... sådan ca ... noget kan jeg jo godt, men særligt avanceret bliver det ikke .... Igår faldt jeg så over den her opskrift der minder meget om langtidshævet brød a la Claus Meyer - den måtte jeg prøve - og hvor er den bare nem og god! Det her kan alle sku' gøre.

Her er den!
Ingredienser
625 gram mel (10 dl (1 ltr))
5 dl (1/2 ltr) vand
2 tsk salt
gær på størrelse med en ært (Ja så lidt skal du bruge)
se mere her .....og jeg brugte i øvrigt en ganske almindelig let gryde .... jvf. indlægene på siden...
velbekomme !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home