Thursday, March 04, 2010

Foodieboy underviser på aftenskolen - Italiensk madlavning for begyndere ….


Italiensk madlavning for begyndere ….



Hmmmm Italiensk madlavning er i virkeligheden altid for begyndere – for så vidt at det som oftest ikke er særligt avanceret, hvilket klart er noget af det jeg elsker, det er de super gode råvarer, kærligheden til maden og den gode tid der gør forskellen. Tid og så den indgroede passion for mad, som ”enhver Italiener” har dybt inde under huden. Det er det faktum der gør at jeg har oplevet sikkerheds vagter i Milano lufthavn se gennem fingre med flasker på langt over 100 ml, i håndbagagen, fordi de indeholdt trøffelolie ….

Jeg har sagt ja til at undervise i italienskmadlavning på FOF, over 5 gange og det er min plan at ta’ jer (kursister og læsere) rundt i nogle af mine favoritter i det Italienske køkken. Det italienske køkken er et egns køkken, et bonde køkken, der meget langt han af vejen består af det der vokser i baghaven kombineret med det der græssede på marken, hos familien selv eller hos naboen…. Som en af mine lærer ynder at sige …. ”enhver italiener med respekt for sig selv har altid et hvidløg i lommen, en tomat og en peberfrugt i baghaven” – og det er der fra vi starter ….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home