Saturday, September 12, 2009

Lun pastinaksalat med bacon, bagte cocktailtomater og forårsløg.

Hejsa .... idag vil jeg forsøge mig med en af de helt vildt mange opskrifter der er kommet med fra Skagenfood, og da det jo er fiskensdag, vil jeg servere den til lam, på gril.... så kan vi også få rodet bod på resten af de ryteribs fra forleden... de holder sig fortsat godt, men der er jo også sukker nok i !!!!

Lun pastinaksalat med bacon, bagte cocktailtomater og forårsløg.


1 pk cocktail tomater
1 fed hvidløg
1 pk bacon i skiver
1 pk pastinakker
2 stk forårsløg
3 spsk citronsaft
1 tsk dijonsennep
1 tsk sukker
olivenolie
salt og peber


Fremgangsmåde
Halver tomaterne og læg dem på en bageplade med skærefladen opad. Pres hvidløget og rør det med lidt olie, salt og peber. Pensl olien på tomaterne og bag dem ved 125°C i ca. 30 min. til de er møre. Skræl pastinakkerne, skær dem i både på langs og damp dem møre under låg i lidt letsaltet vand. Skær baconen i 1 cm brede stykker på tværs af skiverne og rist dem gyldne på en tør pande. Snit forårsløgene i tynde skiver. Pisk 4 spsk. olie, eddike, sennep, sukker, salt og peber sammen og smag til. Vend de varme pastinakker deri og lad dem marinere 10 min. Anret pastinakkerne på et fladt fad, fordel tomaterne over og drys med bacon og forårsløg. Server til

fisk, kød eller fjerkræ.

Energi information
Energiindhold: 0 kilojoule i hele retten.Kcal pr. person: 0.Energifordeling:Protein 0% Fedt 0% Kulhydrat 0

Jeg servere en Fleurie, fra Georges Dubeuf 2006 til, da det jo er lam ....

Velbekomme!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home