Monday, April 20, 2009

Cole Slaw Salad


Der er mange måder at lave Cole Slaw, den her er ikke low fat eller low noget som helst, men den smager fantastisk. Jeg fik opskriften på et madlavningskursus jeg tog med jazzmusikeren Peter Abrahamsen for rigtigt mange år siden og jeg har brugt den igen og igen og igen ..... så nu da gril seasongen nærmer sig, synes jeg, at det er tid at dele den !



1/4 hvidkål, strimlet -f.eks. med det groveste jern på foodprocessoren
225 g revet gulerod - 6 stykker eller så.
1/2 dåse ananas i stykker.
(1 håndfuld pecannødder) - dyre og dybestset i vejen efter min mening!

0,5 dl god mayonnaise
0,5 dl creme fraiche
2 tsk. sukker
2 stp. sennep
2 tsk. vineddike eller citronsaft
1/2 - 1 tsk. Creole Seasoning

Opløs sukkeret i eddiken, tilsæt sennep og Creol seasoning. Bland med Creme Fraiche og mayo.
tilsæt resten og lad om muligt trække natten over!

Velbekomme !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home